13 feb. 2012

Prajitura (dietetica) cu branza

Zambiti, va rog! CHEESE CAKE.


Nu sunt ascultatoare (nici) cand vine vorba de respectat retetele. Am invatat asta de la catelul nostru, Ron: te asculta atent, roteste urechile asa incat sa nu-i scape nici o vorba, nici un sfat, si-apoi tot cum vrea el face. Asa e el, “copil” jucaus.

Asa si eu: Citesc reteta, ma pregatesc si ma emotionez, cu gandul ca sper sa iasa bine.

Apoi: Imi fac de cap. Ma dezlantui. Fac cum cred eu.
In orice caz, daca treaba asta cu bucatareala s-ar baza (exclusiv) pe fapte exacte, nu m-ati prinde pe mine pe “felia” asta. Ca eu sunt o visatoare. Si nu ma incadrez in tipare. Si-apoi, cine a mai vazut pesti care stau cuminti, cu saua pe ei. Pestii (din martie) sunt nazdravani, mananca jaratec. Si desert dulce si bun. Nu tocmai dietetic. Si beau vin. Dulce si bun.

Bine, dar sa nu o luam pe aratura.

Ce ne trebuie:

Blat:
- 50 gr unt
- 250 gr. biscuiti

Crema:
- 500 gr. crema Philadelphia (dietetica)
- 250 gr. smantana, semigrasa
- 2 plicuri gelatina (pulbere)
- 3 linguri indulcitor natural (Salvie), sau artificial (Splenda)
 -1 lingurita esenta de vanilie

Capsuni si menta pentru decor.

Cum se face:

Incalziti untul pana cand incepe sa se topeasca, apoi adaugati biscuitii rupti bucatele, amestecand.
Puneti amestecul, apasandu-l usor , pe fundul unei tavi cu baza detasabila.
Lasati sa se raceasca la frigider 20 minute.

Dizolvati gelatina in 50 ml apa rece. Se adauga intr-un ibric in care fierb 100 ml apa si 2 linguri zahar (sau indulcitor). Se amesteca pentru aproximativ un minut, se lasa sa se raceasca usor.

Mixati crema de branza, smantana, indulcitorul si esenta de vanilie. Adaugati, amestecand, compozitia de gelatina.

Turnati acest  amestec peste blatul de biscuiti si nivelati. Lasati sa se raceasca la frigider cel putin 4 ore.


Scoateti  prajitura din tava pe un platou de servit.

Mai interesant e ca (bineinteles) n-am ascultat partea care spunea: tava cu fundul detasabil. Asa lucrurile ar fi fost prea simple. Si-apoi, tavile mele cu fund detasabil n-au forma pe care o doream eu pentru tortul acesta.
De fapt, hai sa va spun adevarul pana la capat: Sunt eu visatoare, dar stiu ce bine e sa fie si un om cuminte, rabdator si bun la casa, bucataria si inima omului. Altfel, daca nu cu rabdarea, cum credeti voi ca ar trece “jumatatea noastra” proba la care il supunem cand il rugam sa scoata el prajitura din tava normala? De asta e bine sa avem tava acoperita cu folie de aluminiu.


Se decoreaza  prajitura cu capsuni, dupa placul inimii. Si cu frunzulite. DE MENTA.


Daca doriti puteti folosi si alte fructe, proaspete sau conservate.
Aici un exemplu cu piersici.


Pentru crema am folosit 350 gr. branza dietetica de vaci, scursa de zer, amestecata cu 150 gr. crema de branza (Mascarpone). 

Sa auzim numai de bine!

Un comentariu:

  1. Daca ai stii cat ma bucur si cu cata bucurie alerg in fiecare dimineata la calcultor sa vad ce a mai gatit Danutza!
    Cafeluta mea de dimineata incepe cu o prajiturica ce-mi ia ochii, dar si cu o povestioara care-mi umple sufletul si mi te aduce atat de aproape.
    Cheese cake- una din preferatele mele! Yammi, yammi!
    Va pup,Getoaia

    RăspundețiȘtergere