11 iun. 2012

Somon in foi de vita de vie


Peste in foi de vita (de vie)  - inspirat de Tilapia-n straita lui Adi Hadean

Bine-a zis cine stie: ca ai grija ce-ti doresti, ca s-ar putea sa se implineasca. Nu  bine mi-a trecut mie prin cap (da’ in vis) ca-l provocasem la intrecere pe “cake boss”, ca iata, zilele astea m-am pomenit cu invitatia primita (chiar aievea) de la Adi Hadean, cum ca e slobod sa-i  rasfoiesc printre retete si sa-mi pun semnatura pe ce vreau eu sa fie “ Reteta de….(ce-o fi). Varianta mea”.
Asa ca n-am stat mult pe ganduri si pentru ca provocarea trebuie luata ca atare, adica un motiv de bucurie de-a scoate ce e mai bun prin camara si prin imaginatie, mi-am luat traista (goala) pe umar  si-am plecat la pescuit. Dar nu la rau si nici la lac, ca nu e vreme de stat si depanat povesti pescaresti acum, cand e de lucru.

Am mers (punct tintit) direct la “Diana’s seafood’. Si-am ales de-acolo cateva bucatele de file de somon. Ca deja se conturase in cap cum ca asta e prilej numai bun sa invitam niste prieteni la masa. Sa le citim pe chip aprobarea (au ba) celor pregatite si daca zambetul e destul de larg, sa va trimit si voua sa gustati din straita mea.


Peste-n straita, care-va-sa-zica. Varianta unui peste mic.
Bucatile de (file) somon, (poate fi si pastrav intreg sau alt peste care va place), se lasa la marinat cu un  amestec de  usturoi si ghimbir proaspat pisat, zeama de lamaie si ulei de masline.
Intre timp, se pregatesc frunzele de vita (aleasa): se spala, se oparesc putin in apa cu putina sare si zeama de lamaie.


Se  clatesc foile cu apa rece, se scurg si apoi se folosesc pentru a inveli bucatile de peste, in asa fel incat capetele sa ramana descoperite.

Se aseaza pestele intr-un vas termorezistent, se toarna deasupra marinata ramasa,  se da la cuptor, 180 °C timp de 30 minute.


Apoi se adauga putin sos de susan (tahini), turnand un firicel deasupra fiecarei bucati de peste, asa incat sa nu acoperim complet frunza de vita.


Se da din nou la cuptor pentru inca 5-10 minute, pana se formeaza  o crusta aurie.

Rodiile se taie in jumatate si se scot semintele. Cel mai simplu e sa facem asta  intr-un bol cu apa rece. In felul acesta, boabele de rodie vor ramane pe fundul bolului, iar pielita alba se va ridica la suprafata apei si se poate  indeparta cu usurinta. Boabele se scurg de apa si se folosesc dupa plac.


Se orneaza cu boabe de rodie, frunze de menta proaspata si putin tahini.

Pestele din povestea de azi  s-a imprietenit usor cu salata Granissimo, de grane si cruditati.


S-auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu