21 mar. 2013

Tort cu mango



Asa se intampla cand creezi precedent si oferi torturi celor dragi. Cand  se apropie ziua unui prieten drag inimii tale, fie el mare sau mic, ai vrea sa se simta iubit pe de-a intregul si sa-l bucuri.

Acum, odata cu venirea primaverii, e ziua de nastere a  finutei noastre Tatiana, pe numele ei de alint "Micus" . Caci ea e mezina dintre cele trei surori.

M-am lasat iar dusa de glasul inimii si-al imaginatiei si am rugat-o pe draga Octavia sa-i faca un tortulet vesel, din partea noastra. Octavia cea buna si talentata s-a conformat si uite ce minunatie a pregatit. Asa ca-i multumesc, sunt foarte incantata de ce a iesit si de data asta din mainile ei.

M-am gandit si ce bine ar fi sa-i pot face si ceva "de mana mea", asa ca n-am stat prea mult pe ganduri si am cautat o cale sa impac toate cerintele momentului.

Adica un tort care  sa fie "de post", sa fie bun si dragut ca sarbatorita noastra. Si MICusel. Si sa-i poata fi trimis la timp, chiar si asa, on-line.

Si am socotit ca tortuletul asta cu mango e numai bun de mesager, pentru a-i duce gandurile noastre bune Tatianei si familiei ei. Cu speranta ca in anii ce vor urma sa le putem face altele si altele. De-aproape.

Cantitatile de mai jos sunt suficiente pentru un tort mijlociu. Eu am facut 3 mai mititele, ca unul sa fie al Tatianei, iar noi doi sa-i tinem companie.

Pentru blat: Se cern 300 grame faina amestecata cu 1 praf copt,  se adauga 1/2 lingurita sare, 1 lingurita cardamon macinat.
Apoi se adauga 400 grame piure (dulce) de mango, 75 ml ulei de floarea soarelui, 100 ml miere, 1 zahar vanilat Bourbon.



Se coace in cuptorul preincalzit la 200 grade Celsius, aproximativ 30 minute.

Pentru crema: Se amesteca frisca vegetala cu putin piure de mango.
Pentru jeleul de mango, se pune la inmuiat 5 grame de agar-agar, apoi se topeste in putina  apa firbinte si se amesteca cu 400 grame piure de mango.

Agar agar este produs din alge marine, cu bune proprietati de gelificare.
L-am ales din dorinta de a pastra ingrediente de post, stiind ca unele tipuri de gelatina contin proteine animale.

La punctul asta au inceput sa roiasca ideile, ca tortul asta se vrea tematic.


A iesit un tortulet cum imi imaginasem, pufos si aromat.

Apoi am schimbat impresii cu priceputul meu mentor, Octavia. I-am marturisit cu ce emotii m-am harnicit si eu ca albinuta din povestea de azi. Cu mesaj. Ca doar trei lucruri zice nasu' ca ai nevoie sa inveti, Tatiana, pe toate caile, la vremea asta: engleza, engleza si engleza.

LA MULTI ANI, TATIANA!


Vreti sa stiti daca s-a bucurat sarbatorita? Noi speram din tot sufletul ca "da".

 Si dupa cum par lucrurile, orice bucurie e mai dulce daca o imparti cu cei dragi!

Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu