13 apr. 2014

Tort matcha

 
De Florii, ca sa putem sarbatori impreuna cu prietenii  cu nume de flori si cu sufletul senin, ne gandim putin ce si cum sa facem si cand ne vine o idee cu prajitura de post, scriem ca sa tinem minte si cine vrea sa ia-aminte cum se face:
 
TORT CU  MATCHA
 
Amestecam 3 cani cu faina, 1 cana si  jumatate de zahar, 2 cani cu apa, 1/4 cana ulei, 2 cani nuca de cocos,  4 linguri dulceata de mandarine (pe care am facut-o acasa, cand mandarinele erau prea acre sa le fi mancat proaspete si prea  bune ca sa le fi dat uitarii, asa ca le-am  presarat cu zahar, vanilie, seminte de cardamom macinat si putina scortisoara si am mai pus niste stafide stropite cu putin in rom, sa-si vina in fire. Apoi  am  fiert tot amestecul  putin, cat sa-si dezvolte aroma, dar fructele sa-si pastreze culoarea si fermitatea  si sa nu vrea sa devina pasta), doua linguri de pudra de ceai verde (Matcha),  1/2 cana sirop de calamansi, citrice care sunt verisoare dulci cu mandarinele, dar si cu  lamaile verzi (lime), care au si ele farmecul lor, numai bine sa  se pastreze un echilibru asa incat gustul sa nu fie nici prea-prea (dulce), nici foarte acru, numai bun si aromat si aducator de prospetime si de  gand primavara, unde esti.
Se pune si un praf de copt stins cu zeama de lamaie. Si-un praf de sare, care nu trebuie aruncat peste  umar pentru ca superstitiile n-au nici o treaba cu amestecul asta. Si nici un amestec in treaba noastra, oameni linistiti si care vrem sa intampinam cum se cuvine Saptamana Mare din Postul Pastilor. Maine, duminica sau mai degraba azi, depinde de unde privim lucrurile, vom canta in gand sau in grup LA MULTI ANI pentru  dragii nostri FLORINA, FLORIN, FLORIAN,FLORENTINA, CAMELIA, DALIA, IASMIN, LAURA, LAURENTIU, LILIANA, VIORICA, CRENGUTA  si CODRUTA, chiar daca ea s-a mirat in anii trecuti ca am felicitat-o de FLORII, dar i-am povestit eu ca multe si gingase flori cresc in codrul cel verde, asa ca (iar) ne  facem de cap  si de inima si dorim toate cele bune tuturor. Cu-atat mai mult in ajun de sarbatori. Cat despre tortul de azi, il daruim LACRAMIOAREI, care ne-a invitat la ziua ei si ii multumim. Cu ocazia asta o sa gustam si din tort si din bucuria de-a fi impreuna cu  sarbatoritii zilei si prietenii lor, care ne sunt dragi si ei. Dragi ne sunt si dulciurile si-o sa va spunem cum a fost  tortul cu matcha si daca  e indeajuns de bun incat sa merite sa trimiti veste acasa despre tortul asta sau m-a luat doar asa povestea (ca mare mai  e gura unui peste mic) pe dinainte si vi l-am prezentat inainte sa-l cunosc mai indeaproape. Dar am incredere, ca altfel de ce as mai crede ca sunt optimista. Si pana la urma, stiu ceva esential despre tortul asta: ca l-am facut cu drag, pentru cineva drag, care o sa-l imparta cu cei dragi.
Acum as incaleca pe-o sa, orice, ca-mi zboara gandul sa dorm si eu putin, dar mai intai am sa mai fac ceva, ca  daca tortul pentru LACRAMIOARA e verde cu alb, cel pentru VIORICA va las pe voi sa ghiciti (din prima, desigur) ce culoare m-am gandit eu c-ar fi nimerit sa fie. Cum "de ce inca un tort azi?" Pentru ca maine e ziua ei.
  
Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu