20 ian. 2016

Supa crema de avocado

 
Eu nu ma caiesc de trecut, dar cateodata simt nevoia sa fac ceva cu o rata, daca tot imi dau in cele din urma seama ca am cam facut-o de oaie....
Cum  ar fi  si cu blogul asta, al unui peste mic, pe care  l-am inceput cu drag, acum cativa ani, intr-o zi de 20 ianuarie, ca intamplator nu e nimic, asa ca acum, ca-si sarbatoreste si el ziua de nastere, am zis sa-i urez si lui "La multi ani!" N-am mai facut tort, pentru ca oricat de dulce si de bun ar fi ceva, cand ti se ofera in fiecare zi, an de an, te cam saturi si incepi sa ti se faca pofta de ceva deosebit, racoritor, diferit...oricum, numai sa nu fie ce ai tu in camara de cu toate zilele, fie ca se numeste ventriculul stang sau altfel...
Si cum incercam eu azi sa merg cu Duke cel mic la plimbare, statea el asa ne-hotarat
 
 
daca sa mearga inainte sau sa stea pe loc, ca inapoi drum de intoarcere nu e, asta o stie toata lumea, iar eu mi-am dat dintr-o data seama ca nu prea ajungi nicaieri pana nu te lamuresti incotro vrei sa ajungi...
Eu, de exemplu, imi doresc si o sa ajung, in inima mea, la un loc linistit si senin, chiar daca asta inseamna sa accept ca viata e frumoasa asa cum e si nu are nici un rost sa te superi daca cei carora le-am darui orice, din toata inima, nu vor nimic de la tine si nu i-ar multumi nimic, nici macar jumatatea (mai mare) din luna de pe cer...
 

Asa se intampla cand mergi inainte, tragand inapoi....
 

patesti ca-n tineretile... Trabantului nostru,
 

cand dupa ce mi-am dat seama ca am mers cu frana de mana trasa, am vrut sa le spun  alor mei ce am facut si sa aflu asa, indirect, daca am pricinuit vreo tulburare in bunul mers al lucrurilor, asa ca am l-am intrebat pe Vasile asa cum stiu eu mai bine, direct pe ocolite:
"Ce se intampla daca mergi cu masina cu frana de mana trasa? "
" Ce distanta?" a vrut el  sa stie el
" A, nu mult." am raspuns eu.
 "Depinde ce inseamna mult pentru tine", a parut el dintr-o data interesat de intrebarea mea.
 "Putin, zic eu. Cam cat din Hasdeu pana pe Motilor". Cine e sau a fost prin  Cluj stie...cine nu, sa intrebe un prieten, cineva tot stie despre ce vorbim...
La care Vasile a ras, usurat: " M-am speriat o clipa ca tu ai fost aia. Dar nu e nimeni atat de prost incat sa mearga cu frana de mana trasa atat de mult si sa nu-si dea seama...."
 
Si ca sa revenim la oile noastre, reteta de azi e, asa cum spuneam, cu piept de rata afumata
 
 si avocado.
 
Adica o supa crema pentru prietena  mea Simona. Uite asa iti doresc si tie "La multi ani!"
 
Si pentru asta nu am nevoie sa-mi aminteasca "facebook" de ziua ta, pentru ca de cei dragi, fie ei peste mari si tari si ani, nu uiti!

Si stii si tu cum e cu supele astea: Cateodata, stiind cati prieteni ai la masa, pui cate ingrediente ai socotit tu ca vor ajunge pentru o portie decenta, pentru fiecare.
Apoi mai suna un prieten din lumea reala sau poate de pe "facebook" sau cine stie, de ici colo, din trecut si se baga si el in numaratoare, sau in oala ta, dupa caz. Tu, politicos, ce sa faci? Iti amintesti sfatul unui maestru bucatar si o vorba care spune: "Daca ai un oaspete in plus la masa, mai pui un polonic de apa si  tot  iese supa buna si pe saturate pentru toata lumea".
Cine sa stie ca ai lungit-o cu apa? Pai cum cine? Greierasul din constiinta. Asa ca daca nu ai sau nu vrei sa dai bucate alese celor pe care i-ai poftit in viata ta, mai bine le dai, cinstit, saratele.
Asta daca nu esti pregatit sa faci in felul urmator:
Iei 5 bucati de avocado bine copt, pui 3 catei de usturoi, putina sare, piper si putin ulei de avocado, adaugi 500 grame de iaurt cremos si le amesteci cu robotul pana devine o pasta fina. Daca ai pus traire si simtire in toata operatiunea asta, e gata supa.
 
Daca tot te-ai apucat de  o treaba, insa, de cele mai multe ori vrei sa  o faci  bine si pana la capat, asa ca tai felii pieptul de rata afumat, il prajesti putin, fara sa mai adaugi grasime in tigaie.

 
si apoi decorezi  cu bucati de cartof dulce si sfecla deshidratate.
Cativa stropi de otet balsamic si  cateva picaturi de ulei de avocado si... gata cu povestile...pofta buna!
 
 
Si ce sa  va mai spun...sa ne fie tuturor de bine, orice am alege sa punem la foc sau la racit.
 
 
Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu