25 mar. 2012

Salata Nicoise


Zic eu uneori ca nu-mi place  salata. Scuza mea  e ca am auzit candva ca salata verde ar predispune la melancolie. Numai asta mi-ar lipsi! Asa ca scap relativ usor cu preferinta mea declarata pentru dulciuri. Ca ati auzit si voi ca ciocolata e buna pentru inima.
Dar cand Sorin ma ademeneste sa facem o salata Nicoise, nu ma mai fastacesc in nici un fel. Ca salata ca la Nisa e cea mai buna, spusu-mi-s-a!

Pentru 2 portii, ne trebuie:
-          2 bucati de ton
-          salata verde
-          100 grame de fasole verde
-          2 cartofi fierti 
-          2 oua fierte tari
-          cateva rosii mici sau rosii taiate felii
-          1 ardei rosu
-          30 grame fileuri de ansoa (hamsii) in ulei
-          masline negre
-          ulei de masline
-          piper negru
-          frunze de busuioc proaspat

Pentru dressing, se bat impreuna cu un tel mic:

-          o lingura de otet de vin rosu
-          6 linguri de ulei de masline
-          un catel de usturoi, zdrobit.
-          putin piper
Nu trebuie adaugata sare, pentru ca maslinele si ansoa sunt sarate.




Am copt ardeiul, pentru a-i intensifica aroma. Dupa ce s-a copt, l-am presarat cu sare, l-am acoperit cu un prosop curat.
L-am lasat  10-15 minute, apoi l-am curatat de pielita.
Se taie fasii subtiri.









Tonul se unge cu ulei, se prajeste 1-2 minute pe fiecare parte, in tigaia incinsa.








Fasolea verde se fierbe in apa sarata aproximativ 4-5 minute, avand grija sa nu se inmoaie prea tare. Se limpezeste cu apa rece, se scurge bine.







Cartofii, si ouale se taie felii.



Frunzele de salata verde se separa, se spala si se scurg de apa.









Se aseaza pe farfurii, se adauga celelealte ingrediente, se toarna dressingul, iar deasupra se aseaza bucatile de ton.
Se presara piper proaspat macinat si frunze de busuioc.


Sper sa va bucure.

Dar si mai tare imi doresc sa va bucurati de marea sarbatoare de azi, Bunavestire.

Sa auzim numai de bine!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu